duminică, 22 ianuarie 2012

BOTD - Recenzie: "The Scarlet Letter" - Nathaniel Hawthorne

       Bună fetelor [>:D<] Pentru astăzi v-am pregătit un post diferit față de cele obișnuite, tocmai pentru că am observat că a fost cerut [:)] Sper să vă placă [:*]

     Am ales să vă vorbesc despre romanul "The Scarlet Letter", scris de Nathaniel Hawthorne. În română, titlul este "Litera stacojie" [:)] Trebuie să recunosc că am auzit în urmă cu foarte mult timp de film, nicidecum de carte, dar lipsa timpului/a "chefului" sau faptul că mereu uitam, m-au împiedicat să-l văd. Însă, semestrul acesta când profa de Literatură Americană ne-a prezentat lista cu "lectura obligatorie", mi-a picat imediat fisa și am făcut conexiunea cu filmul [:D] așa că mi-am promis că voi citi cartea.


Și...am citit-o... Impresia?! A ajuns pe lista cărților preferate și mi-ar plăcea să-mi fac timp s-o recitesc în liniște și cu calm, nu presată de un amărât de examen (de care trebuie să recunosc că am fost îngrozită fiind și oral [:))])

     Pe scurt (pentru că nu vreau să vă stric plăcerea de a o citi :D)... Romanul prezintă povestea dramatică a lui Hester Prynne - o tânără femeie - care în urma comiterii unui adulter, dă naștere unei fetițe. Acțiunea se petrece în Boston-ul puritan, în timpul secolului al XVII-lea. Dacă ați studiat puritanismul sau aveți cunoștințe despre acesta, știți cât de dure erau "legile" impuse de acesta și pedepsele pe care le sufereau păcătoșii. Așa s-a întâmplat și cu eroina noastră, care după câteva zile petrecute în închisoarea orașului, a trebuit să îndure privirile dezaprobatoare a tuturor locuitorilor fiind pedepsită să urce pe eșafod o zi întreagă și pentru totdeauna, pe îmbracămintea ei, în dreptul inimii, să fie "înfierată" litera A - ca amintire a adulterului comis. După acea zi, Hester se retrage la marginea orașului unde va încerca să-și crească în tihnă copila și să înceapă o viață nouă, cu demnitate, deși inima îi era plină de remușcări.
     Sincer, mie mi-a plăcut foarte mult personajul lui Hester, îi respect demnitatea cu care își poartă păcatul și puterea pe care o are de a înfrunta privirile pline de subînțeles ale oamenilor din jurul ei. Hester nu renunță la civilizație pentru că retragerea ei într-o căsuță de la marginea orașului n-a însemnat și ruptura de lume. Eu, una, nu cred că aș avea atâta putere. Sau...poate cine știe?! Poate un copil chiar îți dă asemenea puteri...

     Dar ce s-a întâmplat cu soțul lui Hester?! Dar tatăl fetiței cine este și care îi va fi pedeapsa?! Cum se sfârșește povestea?! Ei bine, asta vă las pe voi să descoperiți dacă am reușit să vă captez atenția cu aceste câteva cuvinte despre roman [:)]

     Sper că v-a plăcut micuțul meu articol, deși o să vă rog să-mi scuzați stângăcia pentru că am citit cartea în engleză, am avut examenul în engleză și ori de câte ori am vrut să scriu un cuvânt, nu-mi veneau în cap decât expresiile din limba engleză pe care le-am folosit [:D]


Credeți că veți citi cartea?! Sau dacă ați citit-o, ce impresie v-a produs?! 


Vă pup [>:D<]


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...