duminică, 18 martie 2012

Recenzie: Federica Bosco - "Dragostea nu-mi da pace"

Bună fetelor [>:D<] din nou [;;)] Voi continua seria recenziilor din campania vALLuntar inițiată de cei de la Editura All cu minunatul roman "Dragostea nu-mi dă pace" de Federica Bosco [:)] În cadrul aceleiași campanii, am mai făcut 2 recenzii pe care le găsiți aici și aici.

Înainte de a va prezenta părerea mea despre acest roman, vreau să va prezint câteva informații despre autoare și roman [:)]

Federica Bosco, născută la Milano în 1971, este scriitoare și scenaristă. Este pasionată de yoga și suține alimentația vegetariană, iar în ultima vreme învață chiar să-și facă singură pâine. După ce a obținut o diplomă în lingvistică și a urmat timp de un an cursurile Facultății de Drept, a petrecut câțiva ani călătorind în locuri exotice, cu Club Mediterranee. În anii 1990 s-a întors la Florența, unde, după mai multe slujbe temporare, a început să scrie primul său roman, Îmi placi la nebunie (2005), devenit imediat bestseller. Acesta a fost urmat de Cercasi amore disperatamente (2006), Dragostea nu-i de mine (2007), Dragostea nu-mi dă pace (2008), S.O.S. amore (2010) - toate cu același uriaș succes la public.

Vocea autoarei: "Când m-am apucat de scris, nu aveam încredere în povești. Apoi însă am înțeles că sunt un fel de păpușar: pot să aleg între un final sau altul, în funcție de viciile și virtuțile pe care tot eu le-am dăruit personajelor".

Descriere de pe copertă: În noul roman de succes al Federicăi Bosco, Monica se întoarce la New York pentru un nou început. După relația tragicomică - și deja încheiată - cu Edgar, cel pe care-l credea iubirea vieții ei, și după ce seducătorul David i-a frânt inima, Monica se hotărăște să se concentreze asupra carierei și acceptă un job la celebra Vanity Fair. Iar când trecutul se întoarce să-i bată la ușă, punctual ca întotdeauna, Monica va infrunta situații de-a dreptul catastrofale, cu autoironie și nonșalanță. Până când va apărea cineva care să-i dea toare planurile peste cap...

Vocea editorului: La urma urmelor, există cu adevărat marea iubire - sau e doar o găselniță publicitară, o iluzie compensatoare, o nostalgie hollywoodiană?! Iată un nou capitol din irezistibila sagă a Monicăi, simpatica eroină a volumelor Îmi placi la nebunie și Dragostea nu-i de mine, construite tot in jurul capriciilor lui Eros.

"O scriitură caustică, spumoasă, extrem de scânteietoare în galaxia roz a literaturii! Aproape că-ți pare rău când ajungi la ultima pagină." Il Giornale

Părerea mea: În primul rând, nu faceți aceeași prostie ca mine și citiți celelalte două volume care o au ca protagonistă tot pe Monica [:)] Eu am sărit direct la ultima parte, dar asta din necunoștință. Oricum, nu-mi pare rău că am făcut-o pentru că povestea e frumoasă și chiar dacă nu am citit celelalte două volume, nu le-am dus lipsa pentru că informațiile de bază le găsiți și în acesta.

Este un roman ușor, strict pentru relaxare, fără multe înțelesuri ascunse și fapte care-ți lasă loc de interpretări. L-am devorat în aprox. 3 ore și are doar 250 de pagini. [:)]

Monica este o tânără de 32 de ani care, dezamăgită de cei doi bărbați cu care avusese o relație, se hotărăște să accepte job-ul oferit de Vanity Fair și astfel se mută în New York, locuind cu chirie într-o garsonieră închiriată de la Peter Bonelli - un vegetarian cam ciudat. Job-ul însă nu se dovedește a fi ceea ce-și dorea... Pe lângă schimbarea bruscă a mediului, eșecul job-ului, răcirea relațiilor cu vechii prieteni, dar și cu părinții săi, pe lângă dezamăgirile în dragoste pe care le suferise, apare și o surpriză...[:)] Datorită atâtor schimbări ale lumii sale exterioare, nu și-a dat seama de schimbările care aveau loc în interiorul său [:D] Adevărata aventură începe de aici. Lupta ei pentru supraviețuire, un nou mod de viață pe care îl cunoaște cu ajutorul lui Peter, încrederea în sine pe care o capătă, nu pot avea decât un happy-end pe care vă invit să-l descoperiți citind acest minunat roman.

Sunt convinsă că unele dintre voi vă veți regăsi în personajul Monicăi sau îi veți asocia o față cunoscută - o prietenă sau poate doar o cunoștință [:)] pentru ca povestea ei vine din lumea modernă, a mamelor singure care învață să se descurce și să ia viața în piept fără să se bazeze pe acela care ar fi trebuit să le fie alături. Iar într-un final, când lucrurile încep să se așeze, când nici nu mai contează dacă până la urmă există dragostea adevărată, uite că bate și ea la ușă <3

Ați citit acest roman?! Sau un altul de la aceeași autoarea?! Care este părerea voastră?!

Această recenzie face parte din campania vALLuntar inițiată de echipa de la Editura All - fiecare comentariu lăsat de voi valoreaza 3 minute de muncă de voluntariat.

Vă pup [>:D<]