joi, 22 martie 2012

Recenzie: Guillaume Musso - "Vei fi acolo?!"

        Hello [;;)] V-am povestit de atât de multe ori despre campania vALLuntar inițiată de cei de la Editura All încât nu știu dacă mai e nevoie să vă spun vreun cuvânt [;))] Am făcut deja 3 recenzii în cadrul acestei campanii pe care le găsiți aici, aici și aici, iar aceasta este ultima. Bineînțeles că după ce am citit "Fata de hârtie" nu mă puteam opri doar la ea și răsfoind câteva recenzii, m-am îndreptat spre "Vei fi acolo?!" și nu regret [:)]



Informații despre autor găsiți aici.

     Descriere de pe copertă: San Francisco, Elliott, un chirurg pasionat de meseria sa, nu s-a împăcat niciodată cu moartea femeii iubite, Ilena, dispărută în urmă cu treizeci de ani. Într-o bună zi, în urma unui concurs de împrejurări cu totul ieșit din comun, se întoarce în timp și se întâlnește cu tânărul care era el însuși în urmă cu treizeci de ani. revine în momentul hotărâtor în care un gest al său ar putea-o salva pe Ilena. Și ar putea schimba soarte necruțătoare care l-a condamnat pentru totdeauna.

"La Guillaume Musso, suspansul este o artă în sine." Marie-Claire

"Guillaume Musso mânuiește arta suspansului cu îndemânarea maeștrilor thrillerului american." L'express

"Rețineți acest nume: Guillaume Musso este un tânăr scriitor al cărui viitor se anunță strălucit." Gala

     Părerea mea: Orice v-aș spune eu despre această carte este mult prea puțin față de cât ar trebui să spun. Niciun cuvânt și nicio descriere nu-i poate face cinste cu adevărat pentru că trebuie s-o citești, trebuie să simți emoțiile pe pielea ta, trebuie s-o ții în mână - s-o închizi din când în când și să te întrebi mereu: "Oare eu ce-aș fi făcut?!", "Oare ce aș fi ales?!"... Nu vă mint când va spun ca nu de puține ori aș fi vrut să am această putere, să mă pot întoarce în timp și să schimb ceva... Însă niciodată nu m-am întrebat care vor fi consecințele acestei întoarceri, de fiecare dată eram mult prea egoistă, vroiam să schimb cursul întâmplărilor pentru a putea obține ce vroiam, pentru a fi totul așa cum credeam eu că-mi va fi mai bine... Dar nu e așa... Orice acțiune atrage după sine o serie întreagă de modificări în cursul vieții... Unele persoane din viața ta vor trăi, dar altele vor muri, iar pe unele nu le vei mai cunoaște niciodată sau ruptura va fi atât de puternică încât în loc să fiți prieteni pentru toată viață, veți ajunge dușmani de moarte sau pur și simplu, vă veți ignora și nu veți descoperi niciodată ce legătură puternică ar fi putut fi între voi. Marea problemă însă e cum poți trăi cu gândul că ai schimbat ceva din cursul vieții tale, să știi că ai salvat viața persoanei iubite, dar pentru a-i da dreptul unei alte persoane să se nască și să trăiască, trebuie să renunți la prima, la cea care ți-a marcat întreaga existență?! Sau cum poți trăi fără cel mai bun prieten, fără cel care în cealaltă viață a fost mai mult decât un frate pentru tine?! Cum poți trăi cu gândul că ai schimbat cursul vieții și nimeni nu poate ști ce-ai făcut?!

Nu vreau să vă dau detalii despre roman. Cum am spus și mai devreme, orice cuvant sau descriere ar fi prea puțin. Mesajul acestui roman e dincolo de cuvinte. "Rezumatul" îl aveți în descrierea de pe copertă pe care v-am lăsat-o mai sus. Tot ce pot să fac e să "filosofez" pe tema acestuia...

Vă las în compania unui citat din roman...

"Elliott arată cu degetul spre cer.
- Îți adusesem ceva.
Ridică la rândul ei ochii spre cer: duse de vânt, baloanele se îndepărtau într-o direcție necunoscută.
- Dacă era dragostea ta, a luat-o vântul.
El clătină din cap.
- Dragostea n-o ia vântul așa.
- Dar trebuie avut grijă de ea, nu e niciodată bătută în cuie."

     Ce mi s-a părut interesant e că, la începutul unuia dintre capitole am regăsit un citat din "Desperate Housewives" [:)] "Suntem cu toții în căutarea acelei ființe unice care va aduce în viața noastră ceea ce ne lipsește. Iar dacă nu reușim s-o găsim, nu ne rămâne decât să ne rugăm că ne va găsi ea pe noi..."

 Sunt multe întrebări care te vor chinui dacă vei citi această carte... Dar cred că întrebarea cea mai apăsătoare e Dacă chiar aș putea să mă întorc în timp să schimb ceva, aș avea curaj s-o fac, știind că vor fi consecințe?!

Un sfat...înainte de a te hotari ce răspuns să dai...
"Când ți se vor deschide în față mai multe căi și nu vei ști pe care să apuci, nu alege la întâmplare, ci așează-te și așteaptă. Așteaptă oricât e nevoie. Nu te mișca, nu spune nimic, ascultă-ți inima. Apoi, când o să-ți vorbească, ridică-te și urmează-i sfatul." (Susanna Tamaro)

Voi ce ziceți?! Ați putea?!

Această recenzie face parte din campania vALLuntar inițiată de Editura All și pentru fiecare comentariu lăsat de voi, cei de la Editura All vor adăuga 3 minute de voluntariat.

Puteți lăsa comentarii până pe 23 martie, la ora 24!! Nu uitați și de celelalte recenzii!!

Vă pup [>:D<]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...