miercuri, 3 aprilie 2013

Povestea nemuritoare a perlelor

Si ne gasim din nou, aici, in coltisorul pe care l-am dedicat, noua, fetelor... in care vorbim (aproape) zilnic de cate in luna si in stele :) Sper ca reveniti si voi cu drag aici, macar cu la fel de mult drag pe cat va scriu eu...

Astazi vom vorbi despre cele mai bune prietene ale fetelor!! Hmm... dar stati putin... daca n-ar fi fost titlul, afirmatia mea anterioara ar fi fost destul de vaga,nu?!

Insa, nu stiu voi cum sunteti, dar prietenele mele cele mai bune sunt cu siguranta bijuteriile :X (bine, ocupa locul 2 in top dupa mama :D)

Si ce bijuterii pot fi mai speciale daca nu cele cu perle?! Minunatele, perfectele si totodata imperfectele perle?! Aceste mici miracole ale naturii ce, cu siguranta, pot transforma o tinuta banala intr-una de-o eleganta deosebita.

De exemplu, stiati ca Coco Chanel purta la gat mai multe siraguri de perle dintre care numai unul era veritabil?! Efectul insa era nemaipomenit, iar ea, de-o eleganta desavarsita, ca de fiecare data cand isi facea aparitia.

Istoria perlelor: Se spune ca perlele, lacrimile zeilor asa cum le spuneau persanii, sunt primele giuvaere cunoscute de om. In jurul lor s-au nascut legende, grecii spuneau ca perlele sunt aduse de stridii de pe luna, iar romanii creditau existenta lor zeitei Venus si le asociau cu fertilitatea. Exista consemnari ale perlelor chiar si in Vechiul Testament, in Coran si Talmud, iar liderii arabi, persani si indieni au dus razboaie pentru controlul zonelor de productie a perlelor, cea mai renumita fiind Golful Manaar.


In zona mediterana, fenicienii au fost cei care au deschis apetitul pentru perle, iar Homer le-a mentionat in versurile sale. Insa perlele au cucerit Europa o data cu Alexandru cel Mare si campania sa de unire a Occidentului cu Orientul. Romanii au fost, insa cei care au ridicat rangul perlelor, folosindu-le ca bijuterii si impodobind orice cu ele, de la haine la obiecte de ornament. Caligula, unul dintre imparatii romani, a asezat la gatul calului lui un colier urias din perle.


Renasterea a adus din nou in centrul atentiei perlele ca bijuterii personale, mai ales ca aceasta perioada era prospera si creativa. Regina Elizabeta I a avut o pasiune atat de puternica pentru perle incat purta cate 7 siraguri de perle, unele care ajungeau pana la genunchi. Tot ea a fost posesoarea unei rochii incrustata cu 3.000 de perle.


De la inceputul secolului 19, perlele au devenit cea mai populara bijuterie. De-a lungul istoriei perla s-a dovedit a fi cea mai seducatoare bijuterie, pentru ca ea este folosita de noi in starea pura in care natura ne-o ofera, fara sa fie nevoie de modificari artificiale, de taieturi sau de cizelare. (sursa)

Am descoperit recent un minunat site de Cadouri si perle, iar cand am vazut minunatiile pe care le au, mi-am zis ca trebuie neaparat ca in viata aceasta sa-mi achizitionez si eu macar un set de bijuterii de perle :X

Pentru moment, m-am oprit asupra a doua perechi de cercei cu perle si un inel cu perle. Nu-i asa ca sunt minunate?!

cercei%20trio%20albi

cercei%20white%20silver%201

ine%20five%20pearls%20alb

Ce spuneti, voua va plac perlele?! Ati descoperit pe acasa, prin cutia ratacita a bunicii cu amintiri si bijuterii, cateva perlute?! Daca da, sunteti niste norocoase!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...